1. Generelle oplysninger:

Alle handler foretaget via denne hjemmeside foregår mellem dig, som kunde, og

Evermart ApS
Sydmarksvej 15
5466 Asperup

CVR nr: 35656588  

Telefon: 71 99 91 92
E-mail: [email protected]

Evermart.dk er en e-mærket netbutik, og derfor har du altid adgang til e-mærkets gratis Forbruger Hotline, når du handler hos os. 


2. Sådan handler du hos os:

For at foretage et køb på evermart.dk skal du igennem 5 trin.

1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen

2. Indtast dine personlige oplysninger

3. Vælg forsendelses-/betalingsmåde

4. Godkend vores handelsbetingelser

5. Dobbelttjek din ordre og alle oplysningerne, godkendt derefter købet og gå til betaling.

 

3. Priser:

Hos Evermart ApS er alle priserne i danske kroner og angivet inkl. Moms. Vi forbeholder os ret til fra dag til dag at ændre i priserne uden forudgående samtykke. I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted.

4. Bestilling: 

På evermart.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, er du velkommen til at kontakte os via mail til [email protected].
Når du handler med evermart.dk indgås aftaler på dansk.
Hvis en pris er åbenlyst forkert, og du rimeligvis burde havde opdaget dette, er vi ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.

 

5. Ordrebekræftelse:

Alle ordrer bekræftes automatisk (pr e-mail), og du vil hurtigst muligt modtage besked pr. e-mail, hvis der skulle være problemer med levering (restordre / udsolgte artikler).
Betaling via Bankoverførsel kan for virksomheder ske ved at vælge fakturabetaling som betalingsmetode. Ordrer der betales efter køb såsom bankoverførsel, vil være gældende i 10 dage fra ordre-dato, herefter annulleres de automatisk hvis betaling ikke er modtaget.
 
6. Annullering af Ordre:
Har du placeret en ordre som du ønsker at annullere, kan du gøre dette indenfor vores åbningstider ved at kontakte Evermart ApS på Tlf.: 71 99 91 92, via mail til [email protected] eller via vores livechat på hjemmesiden.

 

Åbningstider for mail er mandag-torsdag kl. 9.00 – 16.00 og fredag kl. 8.00 – 14.00.
Indenfor disse tider kan det være muligt at få annulleret sin ordre ved at sende en mail. Vær opmærksom på at din ordre først er annulleret når du har fået bekræftelse herpå som svar på din mail, samt at vi ikke kan garantere at annullering kan nås før varen er afsendt.
Hvis du foretager et køb udenfor disse tider, som bliver afsendt før mail åbner igen, kan den ikke annulleres før afsendelse.

Hvis ordren er behandlet og varerne sendt, har du stadig mulighed for at fortryde købet – se ”fortrydelsesret”.


7. Betaling:
Ordrer kan betales på følgende måder:
Kreditkort: Dankort, Visa, MasterCard og Maestro.
MobilePay og ViaBill.

Handler du som erhverv kan der desuden betales via EAN eller faktura(bankoverførsel). 

Der tages ikke gebyr ved betaling på evermart.dk.

Beløbet hæves først på dit kort når varerne sendes fra evermart.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Evermart ApS anvender en betalings-gateway fra Quickpay. Alle kortdata sendes krypteret.


Bemærk at ALLE priser på Evermart.dk er inkl. 25 % moms

8. Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 


Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse samme dato hver måned.

Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill.

Læs mere her: https://viabill.com/dk/legal/viabill/  

9. Minimumsordre:

For at kunne tilbyde vores produkter til den laveste pris muligt samt. tilbyde gratis fragt på alle ordre, har vi en minimumsordre på 85,00 kr. 

Du kan vælge at lægge produkter i kurven indtil du opnår dette beløb eller betale differencen op til de 85,00 kr. 

 

10. Rabatter:

Har du et gavekort, mængderabat eller lign. gør vi opmærksom på at disse ikke kan benyttes samtidig.
Kun én rabat kan bruges pr. ordre, medmindre andet er udspecificeret.

11. Levering:

Alle forsendelser sendes med PostNord eller DAO og afsendes inden for 1-2 dage fra bestillingen er foretaget såfremt varen er på lager (med mindre andet er aftalt). 
Der kan vælges mellem hjemmelevering, levering til pakkeshop eller erhvervsadresse.


Vi leverer i hele Danmark med undtagelse af Grønland og Færøerne. 

Fragtomkostningerne vil bl.a. afhænge af antallet af varer, deres vægt, og hvor varerne skal leveres. Leveringsomkostninger vil altid fremgå tydeligt, når du bestiller varer på www.Evermart.dk. Der vil altid være minimum én gratis leveringsmetode som kan vælges på din ordre. Hvilken det er, afhænger af din ordre. ellers ligger fragt prisen mellem 9 – 29 kr. 

 

12. Fragtmetoder:

Post Danmark B-brev (Alle ordrer under 100gram)  - Fri fragt og 2-5 hverdages levering (Gælder ikke weekender og helligdage)

Pakker:

PostNord til nærmeste pakkeshop: Leveres dagen efter ved bestilling inden for tidsfrist på dagen (Undtagen helligdage og weekender)

PostNord til døren / arbejdsplads: Leveres dagen efter ved bestilling inden for tidsfrist på dagen (Undtagen helligdage og weekender)

DAO til Pakkeshop: Leveres dagen efter ved bestilling inden for tidsfrist på dagen (365 dage om året)

DAO til døren: Leveres dagen efter ved bestilling inden for tidsfrist på dagen (365 dage om året)

 

13. Fortrydelsesret & retur:

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på evermart.dk

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare

b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen anbefaler vi gives ved at udfylde vores online returformular som du finder her: Returportal, eller du kan sende en mail til [email protected] eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. 

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. 

Returneringsomkostninger skal du selv afholde, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. 
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at gives os besked, evt. ved at udfylde returformularen. Såfremt du returnere ordren ved at nægte modtagelse trækker vi de reelle returomkostninger 59 fra returbeløbet som dækker returfragten.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord –  du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. 

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Evermart ApS
Sydmarksvej 15
5466 Asperup 
Med dit ordrenummer stående tydeligt uden på pakken.

Vi anbefaler at man benytter vores returlabel ved returforsendelser af pakker således at vi kan følge forsendelsen via et trackingnummer. Dette er dog ikke et krav.
Vores returlabel kan købes for 59 kr. her.

Bemærk: Pakker skal sendes "med omdeling" og vi modtager ikke pakker sendt pr. Efterkrav.

  

14. Tilbagebetaling af købsbeløb

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), - uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

(OBS Vi betaler ikke returfragt ved brug af fortrydelsesret)

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Evermart ApS
Sydmarksvej 15
5466 Asperup 

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal ikke vedlægge noget i pakken ud over varen, men bedes følge vores retningslinjer om mærkning af pakkens yderside. Disse retningslinjer fremgår af vores returportal, som du også bedes udfylde inden afsendelse. Du finder den her: Returportal 


Vi anbefaler at man benytter vores returlabel ved returforsendelser af pakker således at vi kan følge forsendelsen via et trackingnummer.

Bemærk: Pakker skal sendes "med omdeling" og vi modtager ikke pakker sendt pr. Efterkrav.


15. Reklamation og garanti:

Når du handler på evermart.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Vi opfordrer til at du returnerer varen i sin originale emballage, hvis muligt. Evermart ApS er ikke ansvarlig for garantier givet af tredjemand.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi har modtaget og behandlet varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation

Varen sendes til:

Evermart ApS
Sydmarksvej 15
5466 Asperup

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os:

Når du returnerer varen bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt via vores RMA skema her (- Returportal).
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Har du spørgsmål til ift. Reklamationsret på din ordre, kan du skrive en mail til [email protected].

 

16. Kampagner

Evermart.dk har løbende kampagner, til henholdsvis nye og gamle kunder. Evermart ønsker altid at skrue de bedste tilbud sammen.

 

17. Persondatapolitik

For at kunne handle på evermart.dk skal du som minimum oplyse:

  • Navn

  • Adresse 

  • E-mailadresse

  • Telefon/mobilnummer

Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.

Se nærmere her: Privatliv & Cookies.

18. Klage:

Køber kan klage via skriftlig henvendelse til: [email protected] Du har som køber også mulighed for at klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. 
hvis vi ikke kan finde en løsning, eller Forbrugerombudsmanden.  Retsforholdet afgøres efter dansk ret.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr   

19. Erhvervskøb

For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:

  • Når der er udstedt en ordrebekræftelse, og varerne er afsendt, kan ordren ikke ændres eller annulleres, medmindre det er aftalt skriftligt med Evermart ApS.

  • Evt. Fejl og mangler i forbindelse med modtagelse af en ordre, skal straks og senest 7 dage fra modtagelsen, meddeles til Evermart ApS skriftligt. Fejl eller mangler som er opdaget, eller burde have været opdaget, som ikke er meddelt skriftligt til Evermart inden denne frist, kan ikke gøres gældende på et senere tidspunkt.

  • Evermart ApS forbeholder sig retten til at vurdere og afgøre hvordan evt. Fejl eller mangel skal afhjælpes.

  • Evermart ApS har ret til at annullere eller standse leveringen af ordrer med omgående virkning hvis, men ikke begrænset til:

    • Et forfaldent beløb i henhold til en faktura ikke betales til tiden.

    • Der afgives urigtige eller vildledende oplysninger til Evermart ApS

    • En købspris er fejlagtigt angivet

  • Evermart forbeholder sig retten til at annullere din ordre, eller dele af den, såfremt produktet er udsolgt. Hvis det er udsolgt, vil du få besked via e-mail og eventuelt også få information om hvad vi kan tilbyde i stedet. Her vil du få mulighed for at acceptere vores alternativ til din ordre, eller annullere bestillingen.

  • Når du handler som virksomhed ved Evermart har du 12 måneders reklamationsret

  • Eventuel fragt i forbindelse med reklamationssager sker på egen regning.

  • Når du handler ved Evermart som erhverv har du ingen fortrydelsesret medmindre andet er aftalt. Dvs. Når varen er afsendt, kan købet ikke fortrydes.

20. Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Du kan finde Fortrydelsesformularen her: https://www.evermart.dk/retur