Ordrer og returneringer

Ordre - detaljer

 

* Skal udfyldes

Sådan returnerer og reklamerer du over et produkt:

Step 1: På din kvittering kan du finde dit ordrenummer, som skal bruges i forbindelse med reklamationer og brug af fortrydelsesretten, så vi kan identificere din ordre. Denne er sendt til din mail, som du oplyste ved bestilling. Udfyld herefter felterne ovenfor med Ordre ID (nummer) og din mail og klik "Fortsæt". 

Step 2: Du vil nu se en oversigt over din ordre samt de produkter den indeholder. Vælg de produkter du ønsker at returnere, årsag til returerning og antal. Du kan ligeledes tilføje kommentarer til yderligere information. Når dette er gjort, trykker du på "Gennemfør". Vi får herefter besked om din retur og kan let identificere og behandle den efter ønske, når vi modtager den. 

Step 3: Du vil herefter få mulighed for at købe en returlabel samt få informationer om yderligere returmuligheder. Vores returlabel kan printes med det samme og skal blot sættes på forsendelsen, efter at varen er pakket godt og forsvarligt ind. 

Step 4: Aflever pakken på et af Postnord afleveringssteder. Vi vil modtage forsendelsen inden for 1-3 hverdage og give besked efter behandling. 


Fortrydelsesret & retur:

Du kan som kunde fortryde din ordre inden for 14 dage fra modtagelse af ordren.
Det er som følge af den nye forbrugerlov, ikke længere nok blot at returnerer varen eller undlade at hente den på posthuset, hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Fortrydelsesretten opfyldes først ved meddelelse til Evermart ApS.
Hvis varen allerede er sendt og modtaget af dig som kunde, skal den sendes retur til Evermart ApS med mindre andet er aftalt. Som kunde hæfter du selv for omkostninger i forbindelse med returforsendelse af varen. For at overholde fortrydelsesretten, er det vigtigt at varen er returneret seneste 14 dage efter brugen af fortrydelsesretten.
Ved retur opfordrer vi til at der gøres brug af vores returportal - Se ovenfor (Gennem denne kan du både give os besked omkring din retur samt printe en returlabel til forsendelse)

Vi gør opmærksom på, at du som kunde hæfter for en eventuel forringelse af varen/varernes værdi som er sket grundet håndtering ud over hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art og egenskaber.
Hvis du benytter dig af din fortrydelsesret, refunderer vi det betalte beløb seneste 14 dage efter modtaget meddelelse om fortrydelse. Ved tilbagebetaling benytter vi os af samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet med mindre andet aftales. Tilbagebetalingen kan tilbageholdes, indtil at vi har modtaget varerne retur.
OBS: Evermart dækker ikke returomkostninger ifb. fortrudt køb.

Forsendelse: 

Vi anbefaler at man benytter vores returlabel ved returforsendelser af pakker således at vi kan følge forsendelsen via et trackingnummer. Denne kan findes gennem ovenstående returportal. 

Bemærk: Pakker skal sendes "med omdeling". Forsendelser sendt "uden omdeling" til pakkeshop eller nærmeste posthus, vil ikke blive afhentet. Disse vil blive returneret til afsender efter 14 dage for afsenders regning. Pakker skal leveres indenfor Evermarts åbningstid, hvorfor forsendelsesmetoder som f.eks. DAO ikke kan bruges.

 
Reklamation og garanti:

Der ydes 2 års reklamationsret mod fabrikationsfejl på alle produkter. For varer med begrænset levetid er reklamationsretten dog begrænset til den holdbarhedsperiode, som findes sædvanlig for den pågældende varer. Skyldes skaderne uagtsomhed eller manglende omsorg fra købers side, forbeholder Evermart ApS sig retten til afvise reklamationen. Det er kundens pligt at forklare og så vidt muligt vise, hvordan fejlen eller manglen opstår.

Vi anbefaler desuden at gemme alt emballage og vedlægge denne ved brug af fortrydelses- eller reklamationsret. 

Reklamationen foretages ved henvendelse til Evermart ApS. Evermart ApS ombytter eller reparerer så vidt muligt defekte varer, men vi forbeholder os retten til at afvikle en reklamation ved at udbetale varens købspris.

Evermart ApS er ikke ansvarlig for garantier givet af tredjemand.

Udgifter i forbindelse med returforsendelser ved reklamation betales af Evermart ApS ved godkendelse af reklamationen. Der kræves dog vedlagt bevis for disse omkostningernes størrelse f.eks. i form af postkvittering. Ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering dækkes ikke af Evermart ApS. Ved returforsendelse af en vare, er du som kunde ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Det er ligeledes vigtigt at påpege at køber bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation, vil du altid få tilsendt en mail, når vi
har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen a´f din fortrydelse/reklamation. 

Varens stand, når du sender den retur:

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik. 

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

For at modtage hele købsbeløbet retur, må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. 



Evermart ApS
Sydmarksvej 15
5466 Asperup
Danmark